Przywoławcze akcje serwisowe BMW

Akcja serwisowa to nieodzowna część współczesnej motoryzacji. Organizuje się ją po wykryciu wady fabrycznej i wzywa właścicieli pojazdów do serwisów samochodowych w celu kontroli. Dotyczy jedynie wybranych modeli, a czasem jedynie serii wypuszczonych w danym okresie czasu. Serwisowanie obejmuje wymianę elementów powodujących usterkę na koszt producenta, niezależnie od daty upływu ochrony gwarancyjnej.

 

Akcja serwisowa BMW obejmie 324 tysięcy pojazdów

 

I to tylko w samej Europie. A to wszystko z powodu usterki znalezionej w układzie EGR (z ang. exhaust gas recirculation – recyrkulacji gazów spalinowych). Wada dotyczy tylko pojazdów z silnikami typu Diesel. Moduł EGR jest montowany w silnikach wysokoprężnych w celu redukcji emisji szkodliwych tlenków – ubocznych produktów spalania. Jest to możliwe dzięki zawracaniu wytworzonych spalin z powrotem do komory spalania. Zmniejsza to zawartość tlenu w komorze (niezbędnego do zajścia procesu), dzięki czemu ma miejsce obniżenie temperatury i jednoczesne spowolnienie spalania. Skutkuje to obniżeniem emisji spalin.

 

W wadliwych modułach EGR ma miejsce wyciek glikolu. Uwolniony likol miesza się z obecną na ścianach układu sadzą (będącą produktem ubocznym spalania). Wysokie temperatury obecne w układzie mogą powodować rozżarzanie się cząstek powstałej mieszaniny. Konsekwencją są miejscowe nadtopienia modułu, a w ekstremalnych przypadkach może dochodzić do samozapłonu. W Europie przypadek zapłonu samochodu nie został odnotowany.

 

W samej Polsce serwisowanie obejmie 17 tysięcy samochodów

 

Akcja serwisowa BMW nie dotyczy wszystkich modeli. Usterka występuje w wysokoprężnych silnikach typu Diesel z układem cztero- lub sześciokomorowym. Obejmuje pojazdy, które zeszły z taśmy między lipcem 2012 a wrześniem 2016. Do kontroli serwisowej wzywane są modele z serii BMW 3-7 oraz X3-X6.

 

Sprawdź czy Twój samochód obejmuje akcja przywoławcza

 

Producent jest w stanie skontaktować się tylko z pierwszymi właścicielami pojazdów z możliwą wadą fabryczną – pod warunkiem, że dane teleadresowe właściciela nie uległy zmianie od momentu dokonania zakupu. Kontrola jest czysto prewencyjna, ponieważ nie wszystkie modele posiadają wymienioną usterkę. Serwis obejmuje wymianę wadliwych elementów całkowicie za darmo. Proces wymiany ma trwać możliwie jak najkrócej, a w przypadku opóźnień grupa BMW przyznaje auto zastępcze.

 

To, czy nasz pojazd wymaga kontroli możemy sprawdzić samodzielnie. Można skontaktować się bezpośrednio z salonem deweloperskim, gdzie dokonano zakupu bądź dokonać weryfikacji na stronie grupy BMW: https://www.press.bmwgroup.com/poland. Do kontroli konieczne będzie podanie numeru identyfikacji pojazdu (VIN).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *