Marketing internetowy – klucz do sukcesu każdej firmy

Nie ma co ukrywać – nasze życie toczy się dziś dwutorowo: w świecie realnym oraz wirtualnym. Ta druga przestrzeń daje przedsiębiorcom nieograniczone wprost możliwości, jeśli chodzi o reklamowanie produktów i usług. Trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek działania marketingowe bez social media marketingu. Opowiemy o nim szerzej w naszym artykule.

Czym jest marketing internetowy?

Na początek warto wyjaśnić, czym jest marketing internetowy. Otóż są to szeroko zakrojone działania marketingowe, prowadzone za pośrednictwem Internetu. Na marketing internetowy składa się: social media marketing (reklamy na Facebooku i Instagramie), content marketing, video marketing, marketing wirusowy, influencer marketing, marketing afiliacyjny, pozycjonowanie stron internetowych itd.

Termin marketingu internetowego dotyczy wszelkich działań związanych ze sprzedażą, a prowadzonych w sieci na każdym etapie lejka sprzedażowego. Jak zatem widać – jest to dość rozległa gałąź marketingu. Głównym celem w marketingu internetowym (jak i ogólnym) jest dotarcie do potencjalnych klientów, zbudowanie świadomości marki, promocja produktów i usług.

Na jakie działania w marketingu internetowym najlepiej postawić?

Kampanię marketingową w Internecie najlepiej prowadzić kilkoma różnymi kanałami. Istotne jest pozycjonowanie stron www, kampanie reklamowe Google Ads, promowanie firmy w mediach społecznościowych i za pomocą content marketingu.

Do najważniejszych i najbardziej efektywnych działań zalicza się:

  • Promowanie stron internetowych
  • Reklamy Google Ads
  • Remarketing (docieranie do klientów, którzy mieli już styczność z marką)
  • Content marketing internetowy – dostarczanie odbiorcom wysokiej jakości treści, z umieszczonymi w jej strukturze frazami kluczowymi zapytaniami
  • Social Media Marketing – kampanie, prowadzone za pośrednictwem kanałów społecznościowych.

Co istotne – związane z marketingiem internetowym działania pozwalają na kontrolę i analizę efektów podejmowanych aktywności. Ważne jest stworzenie grupy docelowych odbiorców, do których ma trafić reklama internetowa. Marketing internetowy to narzędzie, które nie ma właściwie żadnych ograniczeń – może być wykorzystywanie globalnie, ale także lokalnie (gdy chcesz dotrzeć do konkretnej grupy docelowej na danym obszarze).

Zalety marketingu internetowego

Największą zaletą marketingu online jest możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów i zbudowania świadomości marki. Aby odnieść sukces we współczesnym świecie – trzeba być widocznym w sieci. Klienci bardzo często poszukują informacji i opinii właśnie w wyszukiwarce Google. Co za tym idzie – nie można zapomnieć również o kwestii SEO PR marketingu.

Przy wszystkich jego zaletach marketing internetowy jest relatywnie tani. Ponadto – o czym wspominaliśmy już wcześniej – kampanie marketingowe można kontrolować i korygować na podstawie zdobytych danych. Takie narzędzia jak Customer Data Platform (CDP) pozwalają uzyskać dostęp do danych na temat zachowania konsumentów, a co za tym idzie – stworzyć kampanię, skrojoną na miarę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *