Czym jest SEO i czym różni się od pozycjonowania

Search Engine Optimization – w skrócie SEO, a po polsku optymalizacja strony internetowe i pod wyszukiwarki, to szerokie zagadnienie związane z z pozyskiwaniem ruchu użytkowników z wyszukiwarki na stronę internetową.

SEO głównie dzieli się na dwa obszary:

Prace na stronie internetowej i pracę poza nią.

Stronę internetową optymalizuje się pod hasła kluczowe które wyszukują ludzie w wyszukiwarce, aby następnie wyszukiwarka wyświetliła naszą stronę w internecie i skierowała szukających do nas.

Optymalizacja samej strony internetowej wiąże się z dobrym stworzeniem jej struktury, opisaniem oferty, załączenie atrakcyjnej i oryginalnej wizualizacji, oraz często tworzeniem treści pomocniczych, które same w sobie nie sprzedają lecz przyczyniają się do przekonania klientów o współpracy z nami.

Wszystkie te kwestie Powinny być prowadzone pod okiem specjalisty, albo przynajmniej po solidnym przeszkoleniu – czy to na kursie, czy w oparciu o poradniki. Można również korzystać z książek ucząc się optymalizacji witryny, lecz z uwagi na szybko zmieniające się rynek i wymagania wyszukiwarki Google ta metoda jest raczej wstępem do działania, niż dobrym jej filarem. Znając życie od daty publikacji książki wiele się zmieniło i części przedstawionych w niej metod po prostu nie działa.

Agencje marketingowe zwykle same proponują wdrażanie audytów i optymalizacji strony. Całość konsultują z klientem, aby był zorientowany w temacie i miał kontrolę nad stroną. W końcu to klient zna najlepiej swoich kupujących, agencja zna jedynie metody osiągnięcia celu. Zobacz polecaną agencję.

Drugi element składowy SEO to pozycjonowanie, a właściwie linkowanie. To nic innego jak pozyskiwanie odnośników z różnych portali internetowych. Zamieszczamy na nich

Linki kierujące do strony klienta, które budują jej autorytet w oczach Google. To tak, jak w systemie prac naukowych – pisząc książkę o historii dobrze jest powołać się na autorytety, w które w tej dziedzinie już zbudowały solidne teorie. Jeżeli nie posiedzimy się z bibiografią, wynalezienie koła od nowa może być zbyt karkołomny, i po prostu nikt nam nie zaufa.

Na podobnym systemie poleceń bazuje wyszukiwarka Google.  Uzyskując odnośniki z mocnych stron internetowych nasza strona zyskuje autorytet. W końcu sama staje się wysokiej jakości miejscem, które wspomoże w rozwoju inne firmy.

Pozyskiwanie odnośników jest zadaniem stałym, czasochłonnym i kosztownym. Tanie metody pozyskiwania linków nie działają, z uwagi na dużą ilość spamu, która pojawiła się w internecie, w celu manipulacji wynikami wyszukiwarki. Google stale walczy z tego rodzaju manipulacjami, dbając o jakość wyników wyszukiwania. Jeżeli jakoś spadnie, ludzie przestaną korzystać z wyszukiwarki, a Google przestanie zarabiać na reklamach. Podkreślamy że reklamy w Google to jedno z najważniejszych źródeł utrzymania firmy i najważniejsze jeżeli chodzi o zarobek w wyszukiwarce.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *