Kampania serwisowa firmy BMW

Jednym z ważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych tego roku jest z pewnością akcja serwisowa BMW. Szeroko komentowana za rozmach, profesjonalizm i wybitną troskę o bezpieczeństwo kierowców i pasażerów. Bawarski producent samochodów jasno pokazuje, że potencjalne problemy i awarie można rozwiązać w otwarty i transparentny sposób, który jednocześnie nie będzie miał negatywnego wpływu na wizerunek i renomę firmy. Tym bardziej warto przyjrzeć się całemu przedsięwzięciu, które w latach następnych będzie świetnym studium przypadku dla wielu specjalistów w zakresie : wizerunku, marketingu czy może przede wszystkim bezpieczeństwa.

 

Od czego to wszystko się zaczęło?

U źródeł problemu leżą awarie, które wystąpiły na rynku południowokoreańskim, gdzie zanotowano przypadki samozapłonu określonych modeli BMW z silnikiem diesla. Reakcja była natychmiastowa. Przystąpiono do zbadania przypadków tych awarii i wyciągnięcia stosownych wniosków w celu podjęcia konkretnych działań.

W toku badania sprawy wyszło, że odpowiedzialny za komplikacje jest układ recyrkulacji spalin EGR, a konkretnie jego chłodniczka, z której dochodziło do wycieku glikolu. A to w skrajnych przypadkach prowadziło do samozapłonu auta. Wszystkie auta z potencjalnej grupy ryzyka postanowiono poddać specjalnemu przeglądowi pod kątem awarii zwanemu: akcja serwisowa BMW: https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/serwis-oferta-specjalna.html

 

Na czym polega akcja?

Wszystkie samochodu znajdujące się w potencjalnej grupie ryzyka postanowiono skierować do autoryzowanych serwisów na diagnostykę. Proceder ten obejmie ponad trzysta tysięcy samochodów na święcie. Ponad sto tysięcy w Korei Południowej, prawie sto tysięcy w Niemczech. W Polsce akcja obejmie swoim zasięgiem kilkanaście tysięcy samochodów. Właściciele pojazdów z grupy ryzyka udadzą się na specjalny przegląd, a w razie wykrycia wadliwej części zostanie ona wymieniona na sprawną. Oczywiście, wszystkie koszty zostaną pokryte przez BMW.

To, czy nasze auto znajduje się w grupie ryzyka możemy sprawdzić w salonie, gdzie zakupiliśmy samochód lub w specjalnej zakładce na stronie internetowej BMW.

 

Reakcja na akcję

Za pośrednictwem mediów społecznościowych i internetu możemy zobaczyć, że wielka akcja serwisowa BMW oceniana jest bardzo pozytywnie przez internautów. Podkreśla się przy tym rozmach i profesjonalizm całej akcji. A także szczególną dbałością o bezpieczeństwo kierowców i innych uczestników ruchu drogowego. Podkreśla się również opinie, że akcja ta może być wzorem dla innych przedsiębiorstw w zakresie rozwiązywania zaistniałych problemów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *